Нүүрсний хулгай дахин давтагдахгүй гэдгийг батлав
Компанийн гүйцэтгэх захирлын үүргийг түр орлон гүйцэтгэгч Х.Мөнхжаргалын мэдээлснээр, өмнөх захирал Б.Ганхуягийн хоригдсонтой холбоотойгоор компанид хамтын удирдлагын зарчим сул байсныг хүлээн зөвшөөрч, шинэ удирдлагын багийг чиглэл бүрийн мэргэжилтнүүдээс бүрдүүлсэн байна. Үүнээс хойш гол шийдвэрүүдийг захирлуудын зөвлөл гаргадаг болж, дахин нүүрсний хулгайн асуудал гарахгүй байх механизмыг бүрдүүлжээ.
"Тавантолгой түлш" компанид 0 давхаргын нүүрс нийлүүлж туршина
"Тавантолгой түлш" компанид нийт 1.3 их наяд төгрөгийн санхүүжилт хийгдсэн бөгөөд тус үйлдвэр нийслэлд шилжсэн ч 2027 он хүртэл санхүүжилт үргэлжилнэ. Мөн тус компанид угаасан, 0 давхаргын нүүрс нийлүүлж, туршилт хийх аж. Эхний ээлжинд ирэх сарын 1 гэхэд 2000 тонн угаасан нүүрс нийлүүлж, туршилтын үр дүнгээс хамаарч цаашдын нийлүүлэлтийг шийдвэрлэхээр төлөвлөжээ.
Хятадын нүүрсний эрэлт буурсан шалтгаан
Шаньси, Өвөр Монголын уурхайнууд олборлолтоо нэмэгдүүлж, дотоодын зах зээлээ хангах бодлого баримталж байгаа нь Монголын нүүрсний эрэлт буурахад нөлөөлсөн байна.
Үүнд хариу арга хэмжээ авахын тулд "ЭТТ" компанийн зүгээс хөрөнгийн биржийн арилжаанд оролцохдоо бага хэмжээгээр хурдан нийлүүлэх нөхцөл санал болгож, зах зээлд нийцсэн үнийг тогтоох бодлого баримталж буй.
Нүүрсний үнэ, борлуулалт
Одоогийн байдлаар:
- Эрчим хүчний нүүрс – 30 ам.доллар/тонн
- 1/3 хатуу коксжих нүүрс – 50 ам.доллар/тонн
- Коксжих нүүрс – 70 ам.доллар/тонн
Компанийн нийт нөөц 8.1 тэрбум тонн нүүрс бөгөөд 40 хувь нь эрчим хүчний, 60 хувь нь коксжих нүүрс аж.
Тээврийн асуудал ба экспортын шинэ боломж
Гашуунсухайтаар өдөрт 1000 нүүрс ачсан машин хил нэвтэрч, жилдээ 27 сая тонн нүүрс экспортлох төлөвлөгөөтэй. Харин Ханги-Мандалын боомтоор тээвэрлэлт буурсны шалтгаан нь шороон замын байгаль орчинд үзүүлэх сөрөг нөлөөллийг харгалзан нүүрс тээвэрлэлтийг зогсоосон явдалтай холбоотой.
Төмөр замаар экспорт нэмэгдүүлэх чиглэлээр:
- БНХАУ-ын гангийн үйлдвэрүүдтэй шууд гэрээ байгуулах
- Энэтхэгийн нүүрсний зах зээлд нэвтрэх судалгааны ажлыг эхлүүлэх
- Эрээн-Замын-Үүд боомтоор бага хэмжээгээр нүүрс экспортлох боломжийг эрэлхийлэх зэрэг ажлууд хийгдэж байна.
2024 оны ногдол ашиг тараалт
ЭТТ-ийн хувьцаа эзэмшигч 3.4 сая иргэн ногдол ашгаа авах эрхтэй бөгөөд 2024 оны ногдол ашгийг гурван удаагийн хуваарилалтаар олгохоор төлөвлөжээ. Инфляцын нөлөөг багасгах зорилгоор ийнхүү шат дараатай олгох бөгөөд иргэд ногдол ашгаа авах эсэхээ сонгох боломжийг "И-Монголиа" аппликэйшнээр дамжуулан олгохоор ажиллаж байна.
Засгийн газарт 2024 оны ногдол ашгаас 2.8 их наяд төгрөг олгохоор төлөвлөсөн бөгөөд үүний 66 хувийг "Эрдэнэс Монгол" компанид шилжүүлэх бол үлдсэн 34 хувийг Баялгийн санд байршуулна.
Цаашдын төлөвлөгөө
- Тавантолгой дулааны станцын барилгын ажил эхлээгүй байгаа бөгөөд тендерийн үр дүнтэй холбоотой маргаан шүүх дээр үргэлжилж буй.
- Зүүнбаян-Сайншанд чиглэлийн төмөр замын даланг шинэчлэх шаардлагатай тул эхлүүлэхээр судалж байна.
- “Тахилт хайрхан транс” концесс эзэмшигч компани боомт хүртэлх авто замаа ашиглалтад оруулбал Ханги-Мандалаар тээвэр нэмэгдэнэ.
Монголын нүүрсний экспортын ирээдүй төмөр замын дэд бүтцийн шинэчлэл, шинэ зах зээлийн чиглэлээр хийгдэх судалгаанаас хамаарах бөгөөд 2024 он энэ тал дээр чухал жил болох төлөвтэй байна.