Ийм зарчим олон нисэх компаниудад мөрдөгдөж байдаг. Нислэгийн үеэр нисгэгчдийн хэн нэг нь хоолны хордлого авлаа гэхэд нөгөө нь онгоцоо жолоодож чаддаг байлгахаар ийм зарчмыг барьдаг ажээ.
Нислэгийн үеэр бороо нислэгт саад болох уу? Хөдөлгүүр нь бороонд яагаад унтардаггүй вэ?
Борооноор нисэхэд онгоцны хөдөлгүүр яагаад унтардаггүй тухай нисгэгчийн яриаг сонирхоё.
Асуудал үнэн хэрэгтээ сонирхолтой ба энэ тухай зорчигдын нэг асуужээ.
Онгоцны тийрэлтэт хөдөлгүүр гэж юу болохыг та мэдэх үү?
Одоо түүний зүсмэл зургийг харцгаая!
Хөдөлгүүрийн өмнөд хэсгийн сэнс эргэлдэн өмнөх агаарыг нь “хаман” авна. Агаарын хэсэг нь хажуугийн сувгаар дайран өнгөрдөг. Хөдөлгүүр дотор орж буй тэр агаарын 20 хувь нь өндөр даралтын компрессорт ороод агаарын масс нь хэдэн арав дахин шахагдана. Шахагдсан агаар нь хэдэн зуун градус хүртэл халдаг.
Дараа нь тэр шаталтын камерт орон шатахууны хольцтой холилдон асан дүрэлзэж градусаа мөн даралтаа улам нэмэгдүүлнэ.
Дараа нь тэр зүйл бага даралтын компрессорт орно. Түлштэй агаарын урсгал нь тэр компрессорыг эргүүлэн дахин сэнсэнд дамжуулна.
Хэрэв агаар үргэлж хуурай байсан бол бүх зүйлд сайн. Учир нь хөдөлгүүр өөрөө өөрийн шаталтыг барьж байдаг ба тэнд нэмэлт свеча гэх асаагуур огт байхгүй. Дундаж хөдөлгүүр өөртөө секундад 900 орчим шоометрыг авдаг нь 297 килограмм/секунд гэсэн үг болно. Хангалтай их тоо юм. Хэрэв усан бороотой бол тэнд ямар их ус байгааг бодоод үз.
Учир нь агаарын хамт хөдөлгүүрт орсон ус нь компрессорт хэдэн зуун градус хүртэл халдаг учир ууршина. Компрессорт тийм ажиллагаа явагддаг.
Чийг ердийн агаарыг бодвол хэмжээгээр хамаагүй их нэмэгдэнэ. Тиймээс бороотой үеийн нислэгээр хөдөлгүүрийн хүчин чадал нь ууршилтаас болон нэмэгддэг ба нэг ёсондоо ашигтай болж таарч байна.
Нэмэлтээр ус авах хөдөлгүүр бүтээгдсэн ба түүнийг цэргийн онгоцууд дээр туршин үзсэн гэдэг.
Шударгаар хэлбэл хүчтэй усан бороо нь зарим хөдөлгүүрийн дөлийг унтраах аюул бий. Үүнээс гарах энгийн аргыг олон ашиглаж байгаа. Хөдөлгүүрт дотоод шаталтын хөдөлгүүрийнх шиг свеча тавьжээ. Нисгэгч бороо хүчтэй байна гэж үзвэл түүндээ свеча тодорхой хугацаагаар ажиллах дэглэмд шилжиж болдог аж. Үүгээр нислэгийн аюулгүй байдлыг хангадаг байна. Оч үсэргэх нь түлшний хольцыг шатаах 100 хувийн баталгаа болно. Сонирхолтой байгаа биз!
М.Цогт
Сэтгэгдэл (4)