Фэйсбүүк компани нь анх зарлагдсанаас нь хойш хоёр жилийн дараа АНУ, Гватемал улсад "NoVi" дижитал хэтэвчнийхээ жижиг пайлотийг өнөөдрөөс эхлэн ашиглаж эхэлжээ.
Туршилтын хөтөлбөр нь Coinbase-тай хамтран Паксос стаблекоин ашиглан "шуурхай, найдвартай, ямар ч шимтгэлгүйгээр" мөнгө илгээх, хүлээн авах боломжийг хэрэглэгчдэд олгох аж.
Фэйсбүүкийн F2 (Facebook Financial)-ийн тэргүүн Дэвид Маркусын хэлснээр, энэхүү туршилт нь "Төлбөр тооцоонд тогтвортой мөнгөн тэмдэгтийг зохистой ашиглахыг харуулахын зэрэгцээ үндсэн функцууд, үйлчлүүлэгчийн тусламж үйлчилгээ, дагаж мөрдөх үйл ажиллагааны чадварыг шалгах зорилготой" гэлээ.
Хамгийн гол нь Novi нь хамгийн том онцлог шинж чанаргүйгээр ажиллаж байгаа нь төслийн тулгуур чулуу болох Facebook-ийн дэмжлэгтэй Diem криптовалют юм. Диемийг өмнө нь Libra гэж нэрлэдэг байсан бөгөөд нэрийг нь өөрчлөхөөс өмнө одоо бие даасан бүлгийг анх нээсэн Facebook-ээс холдуулах зорилгоор өөрчилсөн юм.
Гэхдээ Diem нь зохицуулалтын зөвшөөрөлтэй хэвээр байгаа бөгөөд криптовалютаа аль ч улсад нэвтрүүлж амжаагүй байна.
Libra-ийг анх зарлахад маш их шүүмжлэлд өртөж, олон томоохон түншүүд (PayPal, Visa, Mastercard, eBay, Stripe, Mercado Pago зэрэг) бүгд төслөө зарласнаас хэдхэн сарын дараа татан буугдсан. Тус компани Швейцарь дахь тогтвортой валютынхаа зохицуулалтын зөвшөөрлийг авах төлөвлөгөөгөө зогсоосны дараа саяхан үйл ажиллагаагаа АНУ руу буцааж шилжүүлжээ.
CNBC энэ оны эхээр Diem доллартай холбоотой ганцхан АНУ-д суурилсан тогтвортой мөнгөн тэмдэгт гаргахаар төлөвлөж байгаа гэж мэдээлсэн (энэ нь компаний төлөвлөж байсан өргөн цар хүрээний оронд), гэхдээ токен өнөөдөр "NoVi"-гийн нисгэгчийн хувьд бэлэн болоогүй байгааг хэлж байна.
Маркус мэдэгдэлдээ, NoVi нь Diem-ийг тууштай баримталж байгаа бөгөөд түүнийг шууд дамжуулж эхлэх үед криптовалютыг ашиглах болно гэж мэдэгджээ. Гэхдээ энэ мэдэгдэл хэзээ болох талаар ямар ч мэдээлэл өгсөнгүй.
Гэсэн хэдий ч өнөөдрийн нээлт нь Facebook-ийн анхны зарлалаас хойш Novi болон Diem-ийн хамрах хүрээ, цар хүрээг хэр хэмжээгээр бууруулж, жинхэнэ криптовалютыг ашиглах зорилгодоо хүрэхийн тулд компани хэр хол явах ёстойг харуулж байна.
Б.Бүжлхамаа
www.theverge.com