Бид бүгд амьдралыг илүү энгийн байлгахыг хүсдэг. Гэхдээ бид бас сонголт, чадвараа золиослохыг хүсэхгүй байна. Теслерийн нарийн төвөгтэй байдлыг хадгалах хууль, дизайны дүрэм нь бид яагаад нарийн төвөгтэй тэгснээ дизайнчилсан дүрмээрээ байж болохгүйг тайлбарладаг. Энгийн байдлыг дахин эргэцүүлэн бодох замаар илүү сайн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг бий болгоход хууль хэрхэн тусалж болохыг үргэлжлэх нийтлэлээс харцгаая.
"Амьдрал яагаад энгийн байж болохгүй гэж?"
Бид бүгд өөрөөсөө дор хаяж нэг удаа ингэж асууж байсан байх. Эцсийн эцэст амьдрал бол төвөгтэй юм. Бид өдөр бүр бараг хязгааргүй рекурсив мэт санагддаг процессуудтай тулгардаг. Алхам бүр нь аливааг боломжтой болгохын тулд өөр ажлыг дуусгахыг шаарддаг бөгөөд энэ нь өөрөө өөр даалгавар шаарддаг. Бид олон тооны мэдлэгийг цээжлэх, тэдгээрийг ашиглах нэмэлт ур чадварыг хөгжүүлэх шаардлагатай хэрэгслүүдтэй тулгардаг. Шинэ байшинд цахилгаан хэрэгслийг холбох эсвэл хөргөгчний удирдлагыг олох гэх мэт энгийн зүйл мэт санагдах ажлууд эцэст нь олон тооны толгой эргэм алхмуудыг хийлгэчихсэн байх нь бий.
Бид аливаа зүйлийг илүү хялбар болгохыг хүсэхдээ бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг цөөн алхамтай, цөөн хяналттай, цөөн сонголттой, сурах зүйл багатай байхыг хүсдэг гэсэн үг. Гэхдээ үүнтэй зэрэгцэн бид бүгд ижил шинж чанар, чадавхийг хүсч байна. Эдгээр хоёр төрлийн хүслийн ангилал нь ихэвчлэн бие биентэйгээ зөрчилддөг бөгөөд бидний цогцолборыг хэрхэн ойлгож байгааг гажуудуулдаг.
Концепцийн загварууд
Доналд Норман "Төвөгтэй амьдрах нь" номондоо ээдрээтэй байдал бүгд оюун ухаанд байдаг гэж тайлбарласан байдаг. Бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг энгийн эсвэл нарийн төвөгтэй гэж үзэх бидний ойлголт нь түүний тухай ойлголтын загварт үндэслэсэн байдаг. Норман “Үзэл баримтлалын загвар гэдэг нь аливаа зүйл хэрхэн ажилладаг тухай хүний итгэл үнэмшлийн суурь бүтэц юм. Үзэл баримтлалын загварууд нь нарийн төвөгтэй зүйлсийг зохион байгуулж, ойлгоход маш чухал хэрэгсэл юм.
Жишээлбэл, олон компьютер дээр та файлыг хавтас руу чирж буулгаж болно. Файл болон фолдер хоёуланд нь тэдний жинхэнэ нэрсийг илэрхийлэх дүрсүүд ихэвчлэн байдаг. Хэрэглэгчийн хувьд энэ үйл явц нь энгийн. Энэ нь тодорхой үзэл баримтлалын загварыг өгдөг. Хүмүүс анх график интерфэйсийг ашиглаж эхлэх үед бодит нэр томъёо, дүрс тэмдэг нь тэдний хийж буй зүйлийг орчуулахад хялбар болгосон. Гэхдээ энэхүү үр дүнтэй концепцийн загвараас болж үйл явц нь энгийн мэт санагддаг. Энэ нь файл, хавтас байхгүй компьютер дээр юу болж байгааг илэрхийлэхгүй. Компьютер нь өгөгдлийг хаана ч хамаагүй хадгалдаг бөгөөд файлуудыг олон байршилд хувааж болно.
Бид ямар нэг зүйлийг илүү хялбар болгохыг хүсч байгаа бол түүний илүү сайн концепцийн загвар нь бидэнд үнэхээр хэрэгтэй. Бид тэдгээрийг хэрхэн ашиглахаа мэддэг бол нарийн төвөгтэй хэрэгслүүд нь бидний хүсч буй нарийн ажиллагааг хангадаг тул бидний амьдралыг хялбаршуулдаг. Компьютерийн файл нь хүмүүсийн аль хэдийн ойлгосон физик файлууд болон хавтаснуудыг хулгайлсан учраас маш сайн ойлголтын загвар юм. Компьютерууд файлуудыг хэрхэн хадгалдаг болохыг харуулсан цоо шинэ үзэл баримтлалын загварыг боловсруулах нь тэдэнд илүү хэцүү байх байсан. Анхаарах ёстой зүйл бол энэхүү энгийн концепцийн загварыг хэрэглэгчдэд өгсөн нь бүх зүйл хөшигний ард хэрхэн өрнөж байгааг өөрчлөөгүй явдал юм.
Функцийг устгах нь ямар нэг зүйлийг хялбаршуулахгүй, учир нь энэ нь сонголтуудыг устгадаг. Энгийн хэрэгслүүд нь үйл явцыг хялбаршуулах хязгаарлагдмал чадвартай байдаг. Энгийн хэрэгслээр нарийн төвөгтэй зүйл хийхийг оролдох нь илүү төвөгтэй хэрэгсэлтэй ижил зүйлийг хийхээс илүү төвөгтэй байдаг.
Энд ашигтай зүйрлэл бол мөнгөний дархны алх (төмрийн гадаргууг хэлбэржүүлж, тэгшлэхэд ашигладаг хэрэгсэл) зэрэг гар урчуудын ашигладаг гар багаж юм. Норман эдгээр хэрэгслүүд сургаагүй нүдэнд энгийн мэт санагддаг гэдгийг онцлон тэмдэглэв. Гэхдээ тэдгээрийг ашиглах нь маш их ур чадвар, дадлага шаарддаг. Гар урлаач хүн өөрт байгаа тусгай хэрэгслүүдийн дундаас тэдгээрийг хэрхэн сонгохоо мэддэг байх ёстой.
Төлөвлөгч алх нь дижитал зураг засварлах програмаас хамаагүй хялбар мэт санагдаж магадгүй юм. Дахиад хар даа гэж Норман хэлэв. Бид зураг засварлах хэрэгслийг мөнгөний дархны бүх ажлын ширээтэй харьцуулах хэрэгтэй. Хоёуланг нь эзэмшихийн тулд маш их цаг хугацаа, дадлага хийдэг. Аль аль нь тус тусдаа энгийн олон хэрэгслүүдээс бүрддэг. Тэдгээрийг хэрхэн, хэзээ ашиглах талаар сурах нь нарийн төвөгтэй хэсэг юм.
Норман бичихдээ, “Ямар нэг зүйл ээдрээтэй эсэх нь тухайн хүний толгойд байдаг. ” Ажлын ширээний хэрэгсэл эсвэл дижитал зураг засварлах програмыг харахад анх эхэлж байгаа хүн нарийн төвөгтэй байдлыг олж хардаг бол мэргэжилтэн ашиглахад хялбар олон янзын хэрэгслийг хардаг. Тэд үйл явцыг хөнгөвчлөхийн тулд тус бүрийг хэзээ ашиглахаа мэддэг. Цөөн сонголттой байх нь тэдний амьдралыг энгийн биш харин илүү төвөгтэй болгоно, учир нь тэд хийх ёстой зүйлээ тус тусад нь энгийн алхам болгон хувааж чадахгүй. Мэргэжилтнүүдийн туршлагаар баяжуулсан концепцийн загвар нь тэдэнд өргөн хүрээний хэрэгслийг удирдахад тусалдаг.
Нарийн төвөгтэй байдлыг хадгалах
Хэцүү зүйлийг хамгийн энгийн аргаар хийхийн тулд бидэнд маш олон сонголт хэрэгтэй.
Нарийн төвөгтэй байдал нь бидэнд хэрэгтэй функцийг өгдөг учраас зайлшгүй шаардлагатай. Үүнийг ойлгоход хэрэгтэй суурь бол Теслерийн нарийн төвөгтэй байдлын хадгалалтын хууль бөгөөд үүнд дараахь зүйлс орно.
Системийн нийт нарийн төвөгтэй байдал нь тогтмол байна. Хэрэв та хэрэглэгчийн системтэй харилцах харилцааг хялбаршуулах юм бол хөшигний арын нарийн төвөгтэй байдал нэмэгдэнэ.
Энэхүү хууль нь Xerox, Apple, Amazon, Yahoo!-д ажиллаж байсан хүн-компьютерийн харилцан үйлчлэлийн чиглэлээр мэргэшсэн компьютер судлаач Лоуренс Теслер (1945–2020)-аас гаралтай. Теслер нь графикийн эхэн үеийн интерфэйсийг хөгжүүлэхэд нөлөөлсөн бөгөөд тэрээр хуулах, буулгах функцийг хамтран бүтээгч байсан юм.
Нарийн төвөгтэй байдал нь энергитэй адил юм. Үүнийг үүсгэх эсвэл устгах боломжгүй, зөвхөн өөр газар нүүлгэнэ. Бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ нь хэрэглэгчдэд илүү хялбар болсон үед инженер, дизайнерууд илүү шаргуу ажиллах шаардлагатай болдог. Норман хэлэхдээ, "Технологийн тусламжтайгаар хэрэглээний түвшинд хялбарчлах нь үндсэн механизмыг улам бүр төвөгтэй болгодог. Жишээ нь, компьютерийн интерфэйсийн файл, хавтасны концепцийн загвар нь файлуудыг хэрхэн хадгалахыг өөрчилдөггүй, гэхдээ процессыг танигдахуйц зүйл болгон хөрвүүлэхийн тулд нэмэлт ажил хийснээр дизайнерууд хэрэглэгчдэд тэдгээрийг удирдахад хялбар болгодог" гэв.
Аливаа зүйл энгийн мэт харагдах эсвэл хэрэглэхэд хялбар эсэх нь түүний ерөнхий нарийн төвөгтэй байдлын талаар бага зүйл хэлдэг. Гадаргуу дээр энгийн зүйл дотор нь гайхалтай төвөгтэй байж болно. Дотор нь энгийн зүйл нь гайхалтай нарийн төвөгтэй гадаргууг үүсгэж болно. Тэгэхээр бид нарийн төвөгтэй байдлыг хэний үүднээс хэмждэг вэ?
Хяналтаас гадуур
Функциональ хэсэг бүр нь хяналт шаарддаг - ямар нэг зүйлийг бий болгодог. Аливаа зүйл илүү төвөгтэй байх тусам хэрэглэгчдэд харагдах эсэхээс үл хамааран түүнд илүү их хяналт хэрэгтэй. Удирдлагууд нь iPhone дээрх нүүр товчлуурын нэгэн адил хэрэглэгчдэд шууд хандах боломжтой эсвэл автомат термостаттай адил тайзны ард байж болно.
Хэрэглэгчийн байр сууринаас харахад хамгийн энгийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ нь бүрэн автоматжуулсан бөгөөд ямар нэгэн хөндлөнгийн оролцоо шаарддаггүй (ямар нэг зүйл буруу болоогүй бол) бүтээгдэхүүн юм.
Хэрэв та төлбөрөө төлж байгаа бол таны байшингийн усан хангамж бүрэн автоматжсан байх магадлалтай. Та цоргыг нээхдээ эхлээд хоолойд ус оруулахыг шаардах шаардлагагүй. Усан хангамжийг удирддаг компаниуд нарийн төвөгтэй байдлыг зохицуулдаг.
Эсвэл, хэрэв та үнэтэй зочид буудалд байрлавал жижиг хөргөгчинд дуртай зүйлс болон мартсан ариун цэврийн хэрэгслээр дүүрэн, таны өрөө үргэлж таны хүссэнээр байх болно. Ажилтнууд танд хүсэлт гаргах шаардлагагүйгээр үүнийг хийхийн тулд тайзны ард ажилладаг.
Спектрийн эсрэг талд бид хэрэглэгчдээс сүүлийн алхам бүрийг хянах шаардлагатай бүтээгдэхүүн, үйлчилгээтэй.
Мэргэжлийн гэрэл зурагчин нь цагаан өнгийн тэнцвэрээс эхлээд Хөшигний хурд хүртэлх сүүлийн тохиргоо бүрийг гараар тохируулах шаардлагатай камер ашиглах магадлалтай. Энэ нь камер өөрөө автоматжуулалт шаардлагагүй гэсэн үг, гэхдээ хэрэглэгч бүх зүйлд хяналтыг ажиллуулж, үр дүнг бүрэн хянах боломжтой гэсэн үг юм. Сонирхогч гэрэл зурагчин эдгээр тохиргоог автоматаар сонгох камер ашиглаж болох тул тэдний хийх ёстой зүйл бол нэг л товчлуур дээр дарах явдал юм. Энэ тохиолдолд нарийн төвөгтэй байдал нь камерын дотоод ажилд шилждэг.
IKEA дэлгүүрийн ресторанд үйлчлүүлэгчид ихэвчлэн ундаа дүүргэх, аяга таваг цэвэрлэх зэрэг ажлыг өөрсдөө гүйцэтгэдэг. Энэ нь ажилтнууд ийм зүйлийг хийдэг ресторантай харьцуулахад ажилчдын хувьд төвөгтэй байдал бага, үнэ хамаагүй хямд гэсэн үг юм.
Нарийн төвөгтэй байдлыг хадгалах сургамж
Теслерийн нарийн төвөгтэй байдлыг хадгалах хуулийн эхний сургамж бол аливаа зүйл хэр энгийн харагдах нь түүнийг ашиглахад хэр хялбар байдгийн тусгал биш юм. Хяналтыг устгаснаар хэрэглэгчид цөөн дуугаралттай хэлүүд урт үгтэй байдагтай адил функцуудыг ашиглахын тулд нарийн төвөгтэй дарааллыг сурах шаардлагатай болдог. Нарийн төвөгтэй байдлын хөдөлгөөнийг ойлгох нэг арга бол солилцооны тухай ойлголт юм. Хэрэв нарийн төвөгтэй байдал тогтмол байвал тухайн нарийн төвөгтэй байдал хаашаа шилжихээс шалтгаалж харилцан тохиролцох боломжтой.
Нарийн төвөгтэй байдлын солилцооны маш энгийн жишээг арифметикийн түүхээс олж болно. Олон зууны турш дэлхийн олон тооны тоолох системүүд тоо нэмэх, хасах үйл явцыг хөнгөвчлөхийн тулд табула (Ромчууд) эсвэл соробан (Япончууд) гэх мэт чулуу, бөмбөлгүүдийг ашигладаг багаж хэрэгслийг ашигладаг байв. Тэдгээрийг ашиглахад хялбар байсан ч зөөврийн хувьд тийм ч хялбар биш байв. Дараа нь Хинду-Араб систем гарч ирэн (өнөөдөр бидний хэрэглэж байгаа систем) баганыг ашигласнаар ямар ч хөдөлгөөнт хэсэг шаардлагагүй тул илүү зөөврийн тоолох системийг санал болгов. Гэсэн хэдий ч зөөврийн хэрэгсэл нь өртөгтэй байсан.
Пол Локхарт “Арифметик” номдоо “Хинду-Араб системтэй бичих, тооцоолох нь салшгүй холбоотой. Хөдөлгөөнт чулуу эсвэл гулсах бөмбөлгүүдийг биш харин бидний заль мэх нь бэлгэдлийн хувирал болж хувирдаг. Энэ нь бид аливаа зүйлийг мэдэх хэрэгтэй гэсэн үг юм. Жишээлбэл, 2-оос нэг дээш нь 3 гэдгийг мэдэх хэрэгтэй. Өөрөөр хэлбэл, бидний төлдөг үнэ нь [зөөврийн хувьд] асар их цээжлэх явдал юм. Тиймээс, наймаа хийгдэж байна. Илүү энгийн арифметик систем нь хэрэглэгчдэд шаардлагатай цээжлэх чадварын хувьд илүү нарийн төвөгтэй байдлыг шаарддаг. Бид бүгд амьдралынхаа эхэн үед математикийн тэмдэгтүүдийг сурах хэцүү үйл явцыг туулсан. Хэдийгээр тэд одоо бидэнд энгийн мэт санагдаж болох ч энэ нь бид тэдэнд маш их дассан болохоор л тэр.
Хэдийгээр энгийн гэж үздэг нь эхэндээ илүү их сонирхол татахуйц байж болох ч, энэ нь үйл ажиллагааны илүү төвөгтэй гэсэн үг юм бол хэрэглэгчид удалгүй бухимдах болно.
Хүлээн авсан энгийн байдал нь хэрэглээний буюу үйл ажиллагааны энгийн байдалтай огт адилгүй. Үзэгдэх удирдлага болон дэлгэцийн тоо нэмэгдэх тусам энгийн ойлголт багасдаг. Харагдах хувилбаруудын тоог нэмэгдүүлж, энгийн ойлголтыг бууруулна. Асуудал нь илүү олон удирдлага, дэлгэц нэмэх замаар үйл ажиллагааны энгийн байдлыг эрс сайжруулах боломжтой юм. Аливаа зүйлийг сурах, ашиглахад хялбар болгодог зүйл нь түүнийг илүү хэцүү гэж ойлгоход хүргэдэг.
Хэрэглэхийн өмнө сөрөг хариу үйлдэл үзүүлсэн ч үйл ажиллагааны энгийн байдал нь илүү чухал зорилго юм. Жишээлбэл, компанид төсөл тус бүрийг шууд хариуцах хүнтэй байх нь тухайн хэсэг тус бүрд хамгийн сайн тохирох хэн нэгэнд хамаарах багаар ажиллахаас илүү төвөгтэй мэт санагдаж магадгүй юм. Гэвч бодит байдал дээр хэн нэгэн үүнийг урагшлуулах гэж оролдох эсвэл асуудлын талаар санал хүсэлтийг хэн сонсох ёстойг мэдэх шаардлагатай үед энэ нь төвөгтэй байдлыг нэмэгдүүлдэг.
Хоёр дахь сургамж бол хэрэглэгчдэд бүх зүйл үргэлж энгийн байх албагүй. Хүмүүс нарийн төвөгтэй байдал нь хаа нэгтээ явах ёстой гэсэн зөн совинтой байдаг. Бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг ашиглах нь хэтэрхий энгийн үед хэрэглэгчид сэжигтэй эсвэл хяналтаас хулгайлагдсан мэт сэтгэгдэл төрүүлдэг. Тэд хөшигний ард өөр олон зүйл болж байгааг мэддэг ч энэ нь юу болохыг мэддэггүй. Заримдаа бид хамгийн бага түвшний нарийн төвөгтэй байдлыг хадгалах хэрэгтэй бөгөөд ингэснээр хэрэглэгчид бодит оролцогч мэт санагддаг. Домогт өгүүлснээр бялууны хольц нь шинэ өндөг нэмэх шаардлагатай байдаг, учир нь эртний хэрэглэгчид хатаасан нь хэтэрхий залхуу, хүч чармайлт багатай санагддаг гэж үздэг.
Хамгийн бага төвөгтэй байдлын жишээ бол гэрийн даалгаварт туслах явдал юм. Олон эцэг эхчүүдийн хувьд хүүхдүүддээ гэрийн даалгавраа хийхэд нь туслах нь шаардлагагүй төвөгтэй мэт санагддаг. Энэ нь ихэвчлэн тэдний олон жилийн турш бодоогүй сэдэв, баримтууд байдаг бөгөөд тэд хүүхдүүддээ туслахын тулд тэдгээрийг дахин сурах хэрэгтэй болдог. Хэрэв багш нар ангид байгаа бүх зүйлийг хүүхэд бүрт нэмэлт дадлага хийх шаардлагагүй хэмжээнд багтааж чадвал илүү хялбар байх болно. Гэсэн хэдий ч эцэг эхчүүдийг гэрийн даалгаварт татан оролцуулснаар бий болсон нарийн төвөгтэй байдал нь эцэг эхчүүдэд хүүхдүүдийнхээ юу сурч байгааг илүү сайн ойлгоход тусалдаг. Нэмж дурдахад тэд ихэвчлэн тэмцэл, сонирхлын аль алиных нь талаар ойлголттой болж, хүүхдүүдтэйгээ илүү сайн холбогдох арга замыг тодорхойлж, тэдэнд илүү өргөн хүрээтэй амьдралын ур чадваруудыг хаана зааж өгөхийг хүсч болох талаар суралцдаг.
Бид бусад хүмүүст аливаа зүйлийг хялбарчлахыг эрэлхийлэхдээ сөрөг үр өгөөж нь багасч, цаашид хялбарчлах нь илүү муу туршлагад хүргэдэг гэдгийг ойлгох хэрэгтэй. Энгийн байдал нь өөрөө зорилго биш бөгөөд хурд, ашиглах боломжтой байдал, цаг хэмнэх гэх мэт бусад зүйлс илүү чухал юм. Үүний тулд бид хэрэглэгчийн байр сууринаас аливаа зүйлийг хялбарчлах ёсгүй.
Хэрэв өөрчлөлтүүд нь хэрэглэгчдэд илүү сайн зүйл хийхгүй бол бид зүгээр л хөшигний ард шаардлагагүй төвөгтэй байдлыг бий болгож байна. Хүмүүс хяналтаа мэдэрдэг, ялангуяа ямар нэг чухал зүйлтэй тулгардаг. Бид юу болж байгаа талаар бага зэрэг мэдэхийг хүсч байгаа бөгөөд хэтэрхий энгийн үйл явц нь бидэнд юу ч заадаггүй.
Гурав дахь сургамж бол бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ нь зөвхөн эвдэрсэн үед тохиолддог шиг сайн байдаг. Хэрэглэгчийн тал дээр олон хяналттай аливаа асуудлыг шийдвэрлэх нь хэрэглэгчдэд илүү хялбар байх болно. Тэд үүнд оролцож дассан. Хэрэв ямар нэг зүйл эвдрэх хүртэл бүрэн автоматжуулсан бол хэрэглэгчид хэрхэн хариу үйлдэл үзүүлэхээ мэдэхгүй байна. Өөрчлөлт нь аймшигтай бөгөөд тэд хөлдөх эсвэл хэт их хариу үйлдэл үзүүлэх боломжтой. Бүрэн автоматжуулсан зүйлс ард хоцордог бол энэ нь тэдний бүтээгдэхүүн, үйлчилгээтэй харилцах хамгийн тод бөгөөд мартагдашгүй харилцаа байж болох юм. Асуудлыг шийдвэрлэх нь хэрэглэгчдэд хүндрэлтэй байвал, тухайлбал, түргэн тусламж, зааварчилгаа байхгүй эсвэл юу нь буруу болсныг тодорхойлоход хэцүү байвал бүх зүйл үр дүнтэй байсан ч гэсэн ерөнхийдөө сөрөг сэтгэгдэл төрүүлж магадгүй юм.
Өөрийгөө жолооддог машиныг хөгжүүлэхэд тулгарч буй томоохон сорилт бол машинд ямар нэг асуудал тулгарвал жолооч жолоодох чадвартай байх ёстой. Гэвч хэрэв хэн нэгэн хэсэг хугацаанд машинаа гараар жолоодох шаардлагагүй бол хэсэг хугацааны дараа машин барихдаа сандарна эсвэл юу хийхээ мартаж магадгүй юм. Тиймээс машин өөрөө хэр удаан жолоодохыг хязгаарлах нь зүйтэй юм. Онгоцны нисгэгчдийн хувьд ч мөн адил гэж үздэг. Хэрэв онгоц хэт их ажил хийвэл нисгэгч онцгой байдлын үед сайн ажиллахгүй.
Дөрөв дэх хичээл бол таны үйлчлүүлэгчид эсвэл хэрэглэгчиддээ өгөх хяналтын түвшин таны ажлын ачаалалд хэрхэн нөлөөлдөг талаар бодох нь чухал юм. График дизайнерын хувьд үйлчлүүлэгчээсээ логогоо хэрхэн харуулахыг хүсч байгаагаа дэлгэрэнгүй тайлбарлахыг хүсэх нь тэдний ажлыг илүү хялбар болгодог. Гэхдээ энэ нь юу хүсч байгаагаа мэдэхгүй эсвэл буруу сонголт хийх үйлчлүүлэгчийн хувьд хэцүү ажил байж магадгүй юм. Илүү туршлагатай загвар зохион бүтээгч нь үйлчлүүлэгчээс бага мэдээлэл авахыг хүсч, үүний оронд тэдний ерөнхий брэндийг ойлгож, нарийн ширийн зүйлээс тэдний хэрэгцээг олж мэдэхийн тулд хүчин чармайлт гаргаж, дараа нь өөрсдөө нарийн ширийн зүйлийг олж мэдэх болно. Менежер багдаа бие даасан байдал өгөх тусам ажлын ачаалал багасна, мөн эсрэгээр.
Хэрэв бид нарийн төвөгтэй байдал нь тогтмол гэдгийг хүлээн зөвшөөрвөл энэ нарийн төвөгтэй байдлын ачааг хэн үүрч байгааг үргэлж санаж байх хэрэгтэй.
Орчуулсан А.Долгор